zondag 27 juli 2014

Vakantie, visjes en een leuk patroon

Wij zijn net terug van vakantie. Zelfs op Texel was het behoorlijk warm. Dat hebben niet eerder meegemaakt, de meeuwen vielen bijna uit de boom van de hitte...Vandaar dat we het heerlijk rustig aan hebben gedaan. We hebben vaak de schaduw opgezocht onder de bomen. Mijn man met een goed boek, ik met een heleboel visjes op schoot. Terwijl de kids zich goed hebben vermaakt in het zwembad van de camping.


Rond drie uur, na de ergste hitte, vertrokken we dan naar het strand waar de kinderen zandkastelen bouwden. En dan lekker spelen tot een uurtje of acht. Echt vakantie dus ;-)


Op de camping kwamen we ook dit leuke vlindertje tegen (sint-jansvlinder). Deze was voor ons nieuw, dus hij moest gelijk op de foto.


Daarnaast was ik in deze vakantie ook nog eens jarig. Dat vinden onze kinderen altijd erg leuk, een verjaardagsfeestje van mama. Als eerste hebben ze een speurtocht voor me gemaakt. Met een zelfgemaakte plattegrond kon ik op zoek naar mijn cadeautjes. Mooie tekeningen van de kinderen en een geweldige nieuwe tas van mijn man gekregen. Mijn oude variant kan weer vervangen worden ;-)
Daarna taartje gegeten en 's avonds uit eten bij een super gezellig strandtentje!


Misschien wordt het wel een traditie, het idee om niets te doen op vakantie eindigt in een klein vakantie project. Vorig jaar de Texelhangers en nu de iets eenvoudiger visjes.


De visjes heb ik geregen aan een jutetouw, samen met de schelpjes die Sophie gevonden had op het strand. Dit waren schelpjes waar al een gaatje in zat.



Daarnaast heb ik één visje vastgemaakt aan een klein cadeaulabeltje. Voor mijn lieve vriendin die op onze katten heeft gepast.


Mocht je nu zelf ook wat visjes willen maken, dan heb ik hier het patroon. Ik heb voor de visjes sprookjesvilt gebruikt, jutetouw en de schelpjes van Texel.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/65019678/HVK%20patroon%20vis.pdf

Trouwens, onze kat Max vindt vilt een zeer ontspannende bezigheid.... Hij kan zijn ogen er niet bij open houden, haha!


4 opmerkingen:

Studio Wien-art zei

Wat super leuk! Trouwens die schilderijtjes van vorig jaar zien er ook top uit!
Groetjes, Corine

Unknown zei

Dat klinkt als écht vakantie! Texel...heerlijk, wij hebben er vorige maand mijn verjaardag gevierd. Beviel zo goed, dat wil ik volgend jaar wel weer. Nog gefeliciteerd, Kristel! En natuuuuuuurlijk weer een geweldig leuk zomerpatroontje.

Anoniem zei

Wat een heerlijk vakantieverslag! De slinger is prachtig, net als de tas;-)
Hier ligt ook nog een kadootje op je te wachten... Tot na de vakantie en geniet er nog even van! Xx Jildou

Annette zei

Wat een ontzettend leuk verslag!!
Je vakantie foto's zijn geweldig. En wat een.mooie kado's.
Ik vind je visjes erg leuk. Zodra ik zee there ga maken weet ik welke ik als eerste ga maken.
Ook die van vorig jaar zijn erg leuk!!

Een reactie posten