woensdag 10 september 2014

Mooiste vis van de zee en hartje Niels Holgersson

Het mooiste visje van de zee

Na wat jaren in de bovenbouw les te hebben gegeven, sta ik dit jaar weer voor groep 1/2. Heerlijk! Ik ben weer kleuterjuf!

Het eerste thema in de groep is "Voel je als een vis in het water". En daarin staat onder andere "Het mooiste visje van de zee" centraal. Het verhaal van Marcus Pfister gaat over een visje dat leert delen en samen spelen. Een prachtig prentenboek!


Naar aanleiding van het boek heb ik dit vingerpopje gemaakt zodat de kinderen het verhaal kunnen naspelen en we in de kring allerlei spelletjes kunnen spelen met het visje in de hoofdrol.



En als we het visje niet gebruiken, staat hij op een stokje. En op zo'n mooi plankje van de Noest is hij een echte blikvanger.



Daarnaast heb ik voor de kijktafel in de klas het visje op stof geborduurd en de wat kleinere visjes in een tak gehangen.





Jubileum Niels Holgersson

Niels Holgersson heeft dit jaar een jubileumjaar en deze maand was het aan Huisvolkleur de beurt om een ontwerp te maken. Natuurlijk hebben we gekozen voor een hart met daarop Niels Holgersson. Voor Mieke heb ik speciaal en persoonlijk hartje gemaakt....


Daarnaast heb ik speciaal voor haar klanten een ander hartje gemaakt die een variant is op het persoonlijke hartje.


Webwinkel Huisvolkleur

Ook hebben we een nieuwtje. Wij hebben besloten dat we onze patronen vanaf 12 september uitsluitend nog via Niels Holgersson gaan verkopen. Dat houdt in dat we onze webwinkel gaan sluiten. Maar... ons blog blijft natuurlijk bestaan! Via het blog vertel ik jullie over onze nieuwste patronen, het wel en wee rondom ons huisje vol kleur, de thema's in de kleuterklas en zo nu en dan weer een gratis patroontje!


9 opmerkingen:

I.van Kaam zei

Wat een super mooi visje. Ik maak er graag dankbaar gebruik van. Geniet van je kleuters. Heel wat anders dan kids die beginnen te puberen, alhoewel kleuters hebben hun eigen 'pubertijd' hihi.

WOLfje zei

Geweldig mooi visje idd!

Lisanne zei

Superleuk visje!
Waarvan zijn die zilverkleurige schubjes gemaakt en waar kan je dat kopen?

sajuki zei

great !
Greetings from Poland :)
Katarzyna

www.sajuki.blogspot.com

Annette zei

Wauw!!!!!!!
Hier us ook het thema vis in de zee. Wat leuk.
Dit ziet er echt geweldig uit. En wat leuk wat je allemaal voor de klas heb gemaakt. Wat boffen de kids toch met zin creatieve juf!!
Je hartjes voor Niels zijn ook echt geweldig.
Hier staat het handwerken helaas helemaal stil. Hopelijk heb ik gauw weer wat meer tijd!!! Je visje moet ik zeker onthouden

Anoniem zei

Dank je wel voor dit leuke patroontje!

Ravelien zei

Wat leuk zeg! Dank je wel voor het delen en veel plezier met groep 1/2!! groetjes

Ravelien zei

Ach ik zie net dat dit een berichtje uit 2014 is,..het schooljaar is al bijna voorbij, hahaha....nou in ieder geval bedankt voor het patroontje

Anoniem zei

Het materiaalpakket van het visje besteld bij Niels Holgersson. Waarbij het patroon zit. Hoe kom ik in het bezit van de werkbeschrijving? Wie kan mij advies geven.

Een reactie posten